wtorek, 8 grudnia 2020

Jak działa dotyk w terapii craniosakralnej 

(czaszkowo-krzyżowej) 




Często zastanawiacie się i pytacie jak działa terapia czaszkowo-krzyżowa czyli w skrócie TCK.

To są pytania typu:
👉Kładziesz ręce na moich stopach, głowie itp. i co się dzieje?
👉Jak czujesz ten mój płyn mózgowy? 
👉Jak czujesz ten jego ruch/oddech w moim ciele?
👉I jak to w ogóle możliwe, że go czujesz?... bo ja dotykam mojej ręki czy głowy i nic nie czuję.

W nagraniu, które zrobię w tym tygodniu, opowiem Wam jak to działa i się dzieje z naukowego punktu widzenia anatomii człowieka. 

Jednak dzisiaj chcę Wam pokazać, że jeśli nawet czegoś nie widzimy czy nie możemy dotknąć, to nie znaczy, że tego nie ma lub że to nie działa.

Rosyjski naukowiec, Leon Theremin wynalazł instrument zwany na jego cześć Thereminem. 

Wyjątkowość tego instrumentu, którą widać na załączonym filmiku z YT, polega na tym, że grasz na... 
no właśnie teoretycznie na niczym, nie ma strun i nie dotykasz żadnych materialnych części instrumentu. 

Tak właśnie jest z TCK - dotyk działa. Nawet jeśli tego nie widać.

Obejrzyjcie filmik w linku poniżej - jest ich wiele na YT i wielu różnych wykonawców - ja jestem w nieustannym zachwycie. 

Nawet jest krótki filmik, na którym sam twórca Leon Theremin wykonuje utwór na Thereminie. 

https://youtu.be/K6KbEnGnymk

http://terapiacialaiumyslu.booksy.com