wtorek, 22 grudnia 2020

 

Słuchanie w terapii czaszkowo-krzyżowej

Potrzebujemy słuchać i być słuchanymi




Gdy się zastanawiałam nad tym, jaki następny aspekt terapii czaszkowo-krzyżowej Wam przekazać, przyszła do mnie jakość słuchania w relacji z drugą osobą.

Jako terapeutka słucham klienta i w fazie, gdy mówi do mnie przed lub po sesji i w trakcie terapii słucham tego, co przychodzi jako sygnał czy sygnały z ciała.

Jednak nie tylko w relacji terapeuta-klient jest to ważne, ale generalnie w życiu mamy często trudność z tą jakością w otrzymywaniu i dawaniu uważności bycia słuchanym i słuchania innych.

Uważne słuchanie nie jest łatwe.
Wymaga skupienia, czasami wysiłku z naszej strony, ale też zaufania, że nic nie muszę - nie muszę robić za Panią/Pana Dobra Rada czy Panią/Pana Ratownika.

Mogę nie wiedzieć, co z danym fantem począć, ale zawsze mogę po prostu WYSŁUCHAĆ i BYĆ dla tej drugiej osoby.

I czasem tylko tego potrzebujemy od innych - żeby nas wysłuchali, żeby nam nie przerywali, żeby nam nie doradzali.
A już na pewno potrzebujemy, żeby nie oceniali i nie krytykowali tego, o czym im mówimy.

Nadchodzi czas, gdy większość z nas spędzi dużo czasu z Rodziną, Przyjaciółmi, Znajomymi.
Dlatego proponuję Wam powyższe ćwiczenie się w uważnym słuchaniu osób wokół nas.

Mnie osobiście to ćwiczenie bardzo dużo dało wiele lat temu i cały czas do niego wracam, żeby utrwalać i zwiększać moją jakość słuchania ludzi.