środa, 22 marca 2023

 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TERAPIĘ


W pracy z klientami na sesjach bliskie mi jest przekonanie, że jestem odpowiedzialna za moje działania.
Nie dbam tylko o to, żeby wiedzę przekazać, nauczyć stosowania narzędzi, a resztę pozostawić tobie, mówiąc, że efekt naszych spotkań zależy tylko od ciebie.
Z dużą uważnością, ale i szczerze dążę do twojej prawdy. Podsuwam pytania, wątki, pomysły i czekam, patrzę, towarzyszę. Twój rozpoczęty proces to odpowiedzialność twoja, ale jest w nim też moja rola jako terapeutki.
To nie znaczy, że będę cię ciągnąć za rękę i na siłę pchać.
Towarzyszę ramię w ramię i odważnie nazywam stan rzeczy.
Wybór należy zawsze do ciebie, jednak często zostaniesz do niego postawiona przeze mnie i przy moim wsparciu, bo właśnie chodzi o to, żebyś nie była z tym sama.
Tak rozumiem moją odpowiedzialność za efekt terapii.